woensdag 24 november 2010

Ik, Geert.

Toch een opluchting. Hero houdt zijn mond. Niets over Van Bemmel. De redactie was te laks om op zoeken de kans dat een PVV Kamerlid verdacht is (geweest) van een misdrijf, inmiddels net zo groot is als die van een Marokkaanse jongere in Rotterdam. Hero was ook sterk tegenover die dirigent. Een compromis over de bezuiningen op kunst? Meer tijd voor de kunstsector? Ik maak die gasten liever kapot. Wie het volk heeft, heeft geen elite nodig. Nu nog een aflevering Crime Scene Investigation.
Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk de wereld is. Die gast wordt gewoon vermoord in zijn bed, omdat die families een oude vete hebben! Het is toch raar. Waarom lukt het in series altijd om de misdadigers pakken, en lukt het ons zo slecht? Jammer dat Ter Horst er zo’n zootje van heeft gemaakt, dat we voor al dat geld geen extra agenten krijgen. Ik wist wel dat ze loog, toen ze zei dat er niet minder blauw op straat zou komen.
Zou ik erop aangesproken worden? Zouden mijn kiezers mij verantwoordelijk houden? Of maakt het niet uit? Kan ik die Opstelten niet aansprakelijk stellen? Ik geef toe, hij heeft wel een goed imago, maar uiteindelijk is hij verantwoordelijk. Ik zal dat duidelijk maken. Maar nu nog niet. Het kan nog wel een jaartje wachten. Misschien langer.
Ik hoop dat ik geluk heb. Dat het volk bij zijn oorspronkelijke reactie blijft, en dit over een paar maanden weer vergeten is. Gelukkig heeft het ook voordelen. Geen van die gasten zal ooit nog op eigen titel gekozen worden. Ze zijn volledig afhankelijk van mij. Ik bepaal wanneer die democratisering komt en als die komt, zal iedereen om mij heen volledig afhankelijk van mij zijn.
Alleen Van Bemmel. Kan ik hem nog wel vertrouwen? Wat een klootzak! Anders lieg je even tegen de man aan wie je alles te danken hebt. Wat denk hij wel. Kon ik hem er maar direct uitschoppen! Ik hoop maar dat hij me niet nog eens teleurstelt.
Het was wel een goede deal met Hero. Over een paar jaar krijgt hij zijn jongerenpartij – als hij braaf is. In ruil daarvoor leidt hij de media af en steunt hij mij onvoorwaardelijk. En als hij niet braaf is, schop ik hem er over drie jaar alsnog eruit. Ik vind dan vast wel een excuus, maar het zou wel jammer zijn. Toch weer iemand minder die iets kan.
Ach, nu is het geen tijd voor al te veel zorgen. Ik heb meer zetels dan het CDA. Ik heb de regering aan een touwtje. Ik ben goed bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten