woensdag 12 januari 2011

Suck that Powned!

Normaal gesproken kijk ik ’s ochtends TMF – ik geef trots toe dat ik tot de TMF generatie behoor – maar de tv begon op Wakker Nederland TV. Daar zat Arend Jan Boekestijn als ‘expert’, die ex-politicus naar wie het “’Boekestijntje” is vernoemt: een weinig betekenend, maar vooral dom politiek foutje.
Sommige mensen stellen rechts gelijk aan ‘dom en populistisch’. Ik ben het daar niet mee eens en vind Powned (GeenStijl tv) oprecht een toevoeging aan de Publieke Omroep. Eén van de mensen die dat wel doet is Sjuul Paradijs, hoofdredacteur Telegraaf en gedoogheer van WNL TV.  

WNL TV was niet rechts genoeg en een stuk minder vernieuwend dan Powned, en dus is er nu Paradijs tv WNL nieuwe stijl. Paradijs heeft beloofd dat er een wedstrijdje komt voor de prijs van ‘meest rechtse politiek commentator’. De winnaar mag minister worden in Wilders I.

ik besloot toch maar even te blijven kijken. Het ging over het hoofddoekjesverbod op scholen, toch wel een interessant onderwerp. In eerste instantie, werd ik door Arend Jan positief verrast. Waar de gemiddelde anti-islam politicus hoofddoekjes een belediging voor vrouwen noemt, zei hij: “Hoofddoekjes zijn eigenlijk een belediging voor mannen. Mannen kunnen zich niet controleren als ze de schoonheid van een vrouw zien, en daarom moeten islamitische vrouwen met een hoofddoek hun schoonheid verbergen.”
Vervolgens schoot echter dat ministerschap door het hoofd van Boekestijn en je zag hem denken: “dit kan ik beter.” Dus, zie hij met een charmante lach (het kan ook zijn dat hij de kijker aan het uitlachen was, of de mensen die hem betalen voor het doen van dit soort uitlatingen) “Ik ben voor het hoofddoekjesverbod, want ik zou graag in een land leven waar alle vrouwen het recht hebben hun schoonheid te laten zien.”
Ik vraag me af hoe de hersens van mensen, die dit als een gegrond argument zien, werken. Hoe ver kan je gaan? Zwaar gereformeerde meisjes mogen geen korte rokjes aan. Gelooft men dit nog als hier zou staan: “korte rokjes moeten in de zomer verplicht worden, want ik wil graag in land leven waar alle vrouwen het recht hebben hun benen te laten zien.” Of, als we toch bezig zijn: “Ik wil alle meisjes verplichten een bikini te dragen, want ik wil graag in een land leven waar vrouwen het recht hebben hun lichaam te laten zien.”
Ik ben benieuwd. Het is in ieder geval duidelijk dat Nederland met de introductie van WNL nieuwe stijl toch een nieuw tijdperk is ingegaan. Ik zie Sjuul al tevreden op zijn redactie zitten: “Suck that Powned!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten