woensdag 17 november 2010

Aangenaam

Zo. De naam is verzonnen, het blog geopend en bij deze publiceer ik mijn eerste blog. Ik besef dat de kans klein is dat dit verhaal ooit gelezen wordt, en dat het waarschijnlijk nog tijden zal duren voordat er überhaupt een beetje lezers naar mijn blog komen, maar dat is relatief gezien vrij onbelangrijk.
Hoewel ik arrogant genoeg ben om  te menen dat ik iets kan toevoegen aan zwerm van opinies die momenteel via kranten, tv en het web de wereld worden ingezonden, is  dat eigenlijk niet waar het om gaat. Het gaat om het schrijven. Om de creatie.  Als er een reden is dat wij op Aarde zijn – met nadruk op als – dan is dat om te creëren. (Ik zal dit en meer uit dit blog in de toekomst toelichten, maar het doel van deze blog is enkel dat u met mij kunt kennismaken.)
Ik zou willen dat ik goed gitaar of piano kon spelen, dan kon ik artiest worden en musicals schrijven. Of dat ik kon tekenen of schilderen; ik zou stormen op zee schilderen en met houtskool etsen maken van lieve gezichtjes in de trein. Of dat ik goed had opgelet bij wiskunde en natuurkunde, dan kon ik nu misschien wel websites bouwen of economische modellen.
Alas, dit is allemaal niet het geval. Ik geen noten lezen,  kinderen van acht kunnen waarschijnlijk beter tekenen en ik bracht meer wiskundelessen in de kantine door dan in de klas. Dus mijn enige kans op creatie is via mijn pen.
Maar niet getreurd. Al mijn fouten in het verleden  (en dit zijn er veel) hebben mij de jongen gemaakt die ik vandaag ben. En die jongen gaat u vanaf vandaag lastig vallen met zijn mening. Waarover? Ik zal af en toe eens iets schrijven over voetbal, of over de media, maar het zal vooral gaan over politiek – dit blog heet niet voor niets Plein 2.[1]
Is er nog iets dat u over mij moet weten? Waarschijnlijk wel, maar laten we rustig beginnen. Ik zal door de weeks proberen dagelijks te publiceren. Mocht u de drang voelen om op één van mijn blogs te reageren, dat mag, maar ik kan niet beloven dat ik erop in zal gaan.
Tot morgen!


[1] Adres van de Tweede Kamer

1 opmerking: